WereldKidz Balans

WereldKidz Balans zet in op goed onderwijs door een omgeving te creëren waarin vertrouwen is, ontwikkeling centraal staat en groeiende verantwoordelijkheid wordt aangemoedigd. We zoeken naar de balans tussen hoofd, hart en handen in ons onderwijs. We doen dit samen in de pedagogische cirkel: leerling, opvoeders en school. 

We willen leerlingen helpen grip te krijgen en te houden op hun leven. We ondersteunen hen in het maken van doordachte keuzes voor zichzelf en hun omgeving. 

 Vertrouwen

Op onze school vertrouwen we elkaar en gaan we uit van de goede intentie van de ander. We zorgen voor elkaar vanuit de ontmoeting en verbinding, we investeren in het contact met de leerling en de mensen die betrokken zijn bij de leerling.

Je mag jezelf zijn in de veilige omgeving die we samen creëren op basis van kaders en afspraken. 


Gericht op ontwikkeling

Iedereen is nieuwsgierig, dit is de motor tot leren. Iedere leerling ontwikkelt en groeit op zijn eigen wijze en de leerling heeft hier zicht op. We hebben hoge verwachtingen van al onze leerlingen. Onze leerlingen zijn gemotiveerd om te leren omdat ze weten wat ze kunnen, waar ze aan werken en met welk doel ze dat doen. Met het oog op de onbekende wereld van morgen is het belangrijk dat ze wendbaar en flexibel in hun denken en leren zijn. Ons onderwijsaanbod sluit aan bij het ontwikkelen van het denken in mogelijkheden. 

We voeren ontwikkelingsgerichte gesprekken met de leerlingen waardoor we helpen richting te geven aan hun leren. In gesprekken neemt het ontvangen en geven van feedback op het proces een belangrijke rol in. De taal die we spreken ondersteunt het ontwikkelen van de groeimindset. 

De basis voor dit alles is de rijke leeromgeving in onze school. 
 

Verantwoordelijkheid

Leren doe je met vallen en opstaan. We bouwen de verantwoordelijkheid die leerlingen krijgen op, ze leren verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf, de mensen om hen heen en hun omgeving. Onze rijke leeromgeving is hiervoor een oefenplaats. We zijn duidelijk in het uitspreken van onze verwachtingen en consequent in de uitvoering van de bijbehorende aanpak.

In de pedagogische cirkel zijn we aanspreekbaar op onze verantwoordelijkheden en zijn we in ons handelen een voorbeeld voor elkaar.